.:: INTERSABER ::.

~Khas untuk pelajar Intersaber~
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Top posters
raihan-yasminna (416)
 
kay-rie (339)
 
eshadphantom (166)
 
aemanz_trioBLBL92 (152)
 
rebornyama (134)
 
Nabiella (123)
 
cR7 (111)
 
capek kp (78)
 
Wardah92 (53)
 
.eclipse. (30)
 
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 17 on Thu Jul 04, 2013 9:13 pm

Share | 
 

 Lailatul Qadar

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
capek kp
Ucu [da pandai meniarap]
Ucu [da pandai meniarap]


Posts : 78
Join date : 29/12/2008
Age : 25

PostSubject: Lailatul Qadar   Mon Dec 29, 2008 1:19 pm

lol!

"Lepas basuh pinggan, ikut abah pergi masjid," kata abah separuh memerintah.

Aku memandang kepada emak. Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut abah solat subuh ke masjid. Jangan melawan. Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur.

Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.

Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah. Bukan di bumbung masjid. Ajaib.
Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Mata ku terpaku pada kubah masjid, kagum dan jari jemari ku sedikit mengigil kerana rasa kagum yang amat sangat. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah. Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.

"Kenapa?" tanya abah.
"Lailatuqadar," kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah...

"Berapa lama engkau tak ke masjid!!?" Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini. "Dia orang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor... Pasal tu kubah tu dia orang angkat letak kat tanah," sambung abah lagi.

Kalau emak ada di sini tentu dia ketawakan aku. Terima sahajalah. Jangan melawan. Kadang-kadang abah lupa yang aku tidak duduk kampung lagi. Aku cuma pulang untuk cuti raya.


Last edited by capek kp on Mon Dec 29, 2008 1:24 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
capek kp
Ucu [da pandai meniarap]
Ucu [da pandai meniarap]


Posts : 78
Join date : 29/12/2008
Age : 25

PostSubject: Re: Lailatul Qadar   Mon Dec 29, 2008 1:22 pm

adessss naper x kuarrr
Back to top Go down
View user profile
eshadphantom
Ucu [da pandai lari]
Ucu [da pandai lari]


Posts : 166
Join date : 27/12/2008
Age : 26
Location : Malaysia skrg...

PostSubject: Re: Lailatul Qadar   Tue Dec 30, 2008 3:41 pm

x bape paham r...

huhuhuhu..
Back to top Go down
View user profile
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: Lailatul Qadar   Tue Dec 30, 2008 3:51 pm

hahaha

ada rupa masjid sujud ker kalau kubahnyer atas tanah???

macam x je... hehehe....

tp lawak gak aaa.... hahaha...
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
eshadphantom
Ucu [da pandai lari]
Ucu [da pandai lari]


Posts : 166
Join date : 27/12/2008
Age : 26
Location : Malaysia skrg...

PostSubject: Re: Lailatul Qadar   Tue Dec 30, 2008 3:57 pm

owh..

yes!!

ak dah paham..

bapak ah slow..

hehehe..

ntah camne r rupa masjid sujud ek??
Back to top Go down
View user profile
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: Lailatul Qadar   Tue Dec 30, 2008 10:18 pm

jgn bayangkan... kah3...

pening kpale nak pike pasal bnda2 ghaib nih... hahaha...

kalau nak jugak... blaja la CGI... leh wat mcm2....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: Lailatul Qadar   Today at 6:30 pm

Back to top Go down
 
Lailatul Qadar
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
.:: INTERSABER ::. :: SANTAI :: Lawak-
Jump to: