.:: INTERSABER ::.

~Khas untuk pelajar Intersaber~
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Top posters
raihan-yasminna (416)
 
kay-rie (339)
 
eshadphantom (166)
 
aemanz_trioBLBL92 (152)
 
rebornyama (134)
 
Nabiella (123)
 
cR7 (111)
 
capek kp (78)
 
Wardah92 (53)
 
.eclipse. (30)
 
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 17 on Thu Jul 04, 2013 9:13 pm

Share | 
 

 lwk kambeng[busan]

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 4:55 pm

Seorang murid sekolah rendah mendapat kerja rumah dari gurunya untuk menerangkan erti "politik". Kerana belum memahaminya, ia kemudian bertanya kepada ayahnya apa erti "politik" itu.

Ayahnya mahukan anaknya dapat berfikir secara kreatif memberikan penjelasan, "Baiklah nak, ayah akan cuba menjelaskan dengan contoh, ayahmu adalah orang yang bekerja untuk menanggung keluarga, jadi kita sebut ayah adalah Investor. Ibumu adalah pengatur kewangan, jadi kita menyebutnya Pemerintah. Kami di sini memperhatikan keperluan mu, jadi kita anggap kamu sebagai Rakyat. Orang gaji, kita memasukkan dia ke dalam Kelas Pekerja. Dan adikmu yang masih bayi, kita anggapnya sebagai Masa Depan. Sekarang, fikirkan hal itu dan kita lihat apakah penjelasan ayah ini boleh kamu fahami".

Si anak, kemudian pergi ke tempat tidur sambil memikirkan apa yang dikatakan ayahnya. Pada tengah malam, anak itu terbangun kerana mendengar adiknya menangis. Ia melihat bahawa adiknya kencing di tilam. Si anak lalu menuju ke bilik tidur orang tuanya dan mendapati ibunya sedang tidur nyenyak. Karena tidak ingin membangunkannya, ia pergi ke bilik orang gaji. Pintu terkunci, ia mengintai melalui lubang kunci dan melihat ayahnya berada di tempat tidur bersama orang gajinya. Akhirnya ia kecewa dan kembali ke tempat tidur, sambil berkata dalam hati bahawa ia sudah mengerti erti "politik".

Pagi harinya, sebelum berangkat ke sekolah, ia mengerjakan tugas yang diberikan oleh gurunya dan menulis pada buku tugasnya sebagai berikut : "Politik adalah hal dimana para Investor meniduri Kelas Pekerja, Pemerintah tertidur lelap, Rakyat diabaikan dan Masa Depan berada dalam keadaan yang menyedihkan".
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 9:36 pm

ceh....

hahaha... ramai org yg akan anggap politik itu kotor...

hahha... x ramai yg berani nk mengubah sesuatu
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 10:03 pm

kamu ada kuase
kamu ubah la sesuatu
manusia nie scre fitrah nye ske mengutuk
susa utk bpuas atie
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 10:09 pm

btul2....

hahaha....

marilah kengkawan sekalian....

sama2 kita membina kmbali empayar Islam bersma.....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 10:18 pm

adei
td bangsa melayu
ni mepayar islam lak
nabila
oh nabila
meh la sokong bdk nie
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 10:32 pm

hahaha....

ajak lagi ramai org untuk memperjuangkan bnda yg bnar....

Allah itu maha Adil.....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 10:38 pm

comment loading.......
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 10:39 pm

hahaha.....

memang slow la streamyx skang....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 10:58 pm

asl ye?
spe ank tmnet
mmg kne tibai dgn ana
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Thu Jan 01, 2009 11:50 pm

kah3....

x baik tibai org....

ganas tul pompuan zaman skang ni....
Nab.... x kena baned ke ni???


hehehe
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Fri Jan 02, 2009 12:03 am

ehei
nabila nk banned
x kesa la
x takot
wa3
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Sat Jan 03, 2009 1:57 am

wawawa....

''lagu untuk nabilah''....
sape nyanyi lagu tu ek???

hehehe....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Sat Jan 03, 2009 5:04 pm

Suatu hari ada dua orang kaya sedang duduk di cafe, sambil menggosip pemandunya.

Orang kaya I : " Hei, kau tau tak, pemandu aku ini bodohnya setengah mampus ! Kalau kau tak percaya cuba lihat nie."

Terus dia panggil pemandunya si King Kong " King Kong, ini 10 ringgit, pergi ke kedai kereta, dan belikan aku Mercedez."

King Kong pun menjawab dengan sopan,
" Yes Sir !! Right A way !!" Dengan pantas terus ke kedai kereta.

Orang kaya I itu beritahu ke temannya,
" Nampak? Apa aku cakap....dia buat betul-betul"

Orang kaya II : " Haha....itu belum apa-apa, kau nak tengok, pemandu aku lagi teruk dari itu. Biar aku tunjukkan pada kau." Terus orang kaya II memanggil pemandunya Rambo. " Rambo, pergi ke rumah aku, cuba lihat sama ada aku ada kat rumah ke tidak ?"

Rambo: " Yes Sir !! Right A Way !!" dan dia terus cabut ke rumah tuannya.

Orang kaya II beritahu kepada temannya tadi, " Nampak apa yang aku cakapkan ? Dia tak ada otak untuk berfikir, mana boleh aku ada di dua tempat yang berbeza dalam satu masa.

Tdak berapa lama kemudian, kedua pemandu itu bertemu di jalan,
King Kong : " Ehh you know, my boss is very stupid laaaahhh. Dia kasih aku 10 ringgit dan suruh aku beli mercedez di kedai kereta, mana boleh ?? Kau kan tahu sekarang kan hari minggu. Semua kedai kereta tutup!!"

Rambo : " Kau fikir boss kau stupid ha ? boss aku lagi stupid!! Masa dia suruh aku balik rumah lihat, apakah dia ada di rumah.....Padahal dia kan boleh check sendiri telefon je la ke rumahnya!!"
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
capek kp
Ucu [da pandai meniarap]
Ucu [da pandai meniarap]


Posts : 78
Join date : 29/12/2008
Age : 25

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Sat Jan 03, 2009 11:36 pm

ades..komer nie naper...ak x pham lol
Back to top Go down
View user profile
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Sun Jan 04, 2009 12:55 am

x phm sude
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Sun Jan 04, 2009 1:16 am

kah3....

sume yg terlibat dalam crite tersebut agak sengal...

hahaha....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Sun Jan 04, 2009 1:45 am

tp org yg membacenye lg sengal
hohoho
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Sun Jan 04, 2009 1:46 am

adei....

Nab...!!!

ni da menyakiti ahli forum lain nih....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: lwk kambeng[busan]   Today at 7:56 am

Back to top Go down
 
lwk kambeng[busan]
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
.:: INTERSABER ::. :: SANTAI :: Lawak-
Jump to: