.:: INTERSABER ::.

~Khas untuk pelajar Intersaber~
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Top posters
raihan-yasminna (416)
 
kay-rie (339)
 
eshadphantom (166)
 
aemanz_trioBLBL92 (152)
 
rebornyama (134)
 
Nabiella (123)
 
cR7 (111)
 
capek kp (78)
 
Wardah92 (53)
 
.eclipse. (30)
 
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 17 on Thu Jul 04, 2013 9:13 pm

Share | 
 

 cerita seram

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 5:17 pm

share cite seram lak
lg best
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 5:56 pm

Penunggu ( cerita hantu )

Kisah ini terjadi lebih kurang 23 tahun yang lalu. Walaupun kisah ini telah lama berlalu
tetapi tetap segar dalam ingatan aku. Semasa kejadian itu berlaku, aku masih bekerja di salah sebuah kilang di kampung aku, kilang ini didirikan di kawasan kebun, tetapi kawasan ni telah dimajukan untuk kawasan perkilangan. Dahulunya tanah ini adalah milik persendirian.

Pada suatu petang, lebih kurang pukul 5 seperti biasa pekerja-pekerja akan bergegas untuk pulang. Tapi pada hari tersebut agak kelam kabut kerana mengejarkan rancangan kegemaran dekat tv iaitu cerita jepun, aku pun dah lupa tajuk cerita tu. Memang cerita tu menjadi kegemaran ramai ketika itu. Dalam keadaan yang agak tergesa-gesa tu
adalah sorang minah ni terjatuh tah mana silapnya aku pun tak tau, terlanggar batu kot. Kepala minah tu terkena dekat pagar, kepalanya berdarah dan darahnya tu pulak boleh tahan jugak banyaknya mungkin kena tang urat kot aku pun tak pasti, habis merah lantai kat situ dengan kesan darahnya. Keesokan harinya, minah yang terlanggar pagar tu pegi keje, heran jugak aku takkan tak cuti, tengok pada dia yang luka tu dah nampak elok, emmm camne boleh kejap sangat elok tak tau lah, masa tu dah tengahhari kalau tak silap aku, minah yang terlanggar pagar tu tetiba menjerit-jerit macam orang kena histeria. Lama jugak dia macam tu kelam kabut jugak, orang lain ingat minah ni ada problem agaknya, kesian jugak sampai menarik-narik rambut sendiri. Pengurus kilang terpaksa menghantar minah tu pulang.

Pada keesokkan harinya pulak, kejadian menjerit-jerit ni berlaku lagi tapi pada orang lain pulak lepas sorang reda kena pada orang lain pulak. Macam pesta pulak, ada yang mengilai, ada yang menjerit, ada yang ketawa, seram pulak aku tengok perangai masing-masing nasib baik aku tak kena. Kejadian ni pulak berlarutan hampir setengah bulan, ramai yang berhenti kerja sebab takut. Kalau nak ke tandas pulak nak kena berteman, yelah takut terkunci dengan sendiri sebab pernah terjadi kat aku sebelum ni, nasib baik tak jumpa apa-apa, melaung-laung jugak la aku kat dalam tu mujur ada orang yang dengar.

Setelah diselidik rupanya ada sebab apa yang telah berlaku. Cerita ini diceritakan sendiri oleh pak guard kat tempat aku bekerja tu. Dia ada melihat satu lembaga putih terbang dari pokok saga di depan kilang dan terus menjilat pada kesan darah minah yang terlanggar pagar tu. Dan pak guard tu cerita, dulu tempat ni kebun milik seorang yang kaya kat kampung ni dan dia takut hartanya di ceroboh maka dia telah menanam tengkorak di setiap penjuru kebunnya sebagai guard la tu kot. Dan bila orang tu meninggal lupa pulak dia nak halau guard dia tu, sampai la kilang tu didirikan kat situ, kira marah la penunggu tu agaknya. Konon-kononnya lembaga tu mengamukla, mengamuk kerana apa pak guard tu pun tak berapa pasti. Tapi yang pastinya semenjak dari itu lah kejadian histeria tu terjadi. Pihak atasan tidak berapa percaya dengan perkara ni. Budak-budak yang terkena histeria tu ada cerita katanya dada mereka seolah-olah dipukul dengan kepala-kepala tengkorak tanpa henti, tu yang menjerit-jerit tu.

Dan untuk menghalau penunggu tu kata sepakat telah dibuat, maka diadakan "samak" entah apa samak tu pun aku pun tak tau. Dipanggilnya bomoh tak mana-mana punya bomoh nak halau hantu tu. Entah apa yang bomoh tu meraban aku pun tak tau, selepas daripada itu kilang aku tu pun kembali aman. Lebih kurang tu la citenye, tapi banyak yang khurafat.... tak taulah aku setakat mana kesahihan kejadian yang sebenar. Wasallam.

Cerita Asal : ayang2 (wangsa maju)

copy paste dr email lowh
cite len x de?
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 9:56 pm

waaaa.... seram tak tau la seram ke tak....

hahaha...
tp yg gmbar tuh.... katanye real....

ntah laa....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 10:24 pm

mu prnh tgk ke gmbr tu
pergh
seram deyh
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 10:26 pm

hahaha.... bnyk je kat pc nih....

x nak la anta....

hehehe... kalau nak.... cari je dalam tenet.... berlambak....

kang kalau anta.... ada apa2 yg......WARGHHHHHHHHHHH......
TOOOLOOOONG AKUUUUUUUUUU!!!!!!
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 10:42 pm

heh
nk perli ke?
tau la ana pnakot
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 10:45 pm

waaaa.......

hahaha...... td ada spam masuk....

kah3..... hahahahaha.....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 10:59 pm

spam yg cmne?
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 11:29 pm

kah3.....

saja gurau la.....

spam tuh ape sbenarnya????
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 11:37 pm

mne tau
nabila kate die nk delete org sbb spam
mu tanye la die
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Thu Jan 01, 2009 11:40 pm

hahahaha....

bnyk ilmu nab tuh....

aku nak berguru ngan ko la nab.... leh x????

hehehe
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
capek kp
Ucu [da pandai meniarap]
Ucu [da pandai meniarap]


Posts : 78
Join date : 29/12/2008
Age : 25

PostSubject: Re: cerita seram   Fri Jan 02, 2009 9:55 pm

adessss raihan sumpah x serammm

entah paper tahh

naper x seramm

lawak ader ler Cool
Back to top Go down
View user profile
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Fri Jan 02, 2009 11:32 pm

mu tu lawak je tAU
wa3
ana minx org len share cite seram lg
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Sat Jan 03, 2009 1:51 am

hahaha....

nnt ada org tuh pcaya ngan citer seram.....

pastu x leh nak tdo malam....

hehehehe.....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Sat Jan 03, 2009 3:34 pm

hak alah
ini kes crik gado lg nie
heyhz
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Sun Jan 04, 2009 12:12 am

aik...???

ada yg terasa ke....

sorila... kah......

saja gegurau.... hhehehe.....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Sun Jan 04, 2009 12:45 am

maleh nk dh nk cite seram lps nie
huh
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Sun Jan 04, 2009 1:24 am

hahaha....

crite seram memang senang mempengaruhi seseorang....

smpai tkut nak tido malam...

heheeh....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
raihan-yasminna
Angah [Pra-Otai]
Angah [Pra-Otai]


Posts : 416
Join date : 30/12/2008
Location : edge of orchid city?

PostSubject: Re: cerita seram   Sun Jan 04, 2009 1:39 am

ye la2
aduuu
susa idop
Back to top Go down
View user profile http://www.fatahulislamiah.blogspot.com
kay-rie
Achik [da besar]
Achik [da besar]


Posts : 339
Join date : 29/12/2008
Age : 24
Location : Villa Duta, Bkt Antarabangsa, Ampang, Selangor, Malaysia, Bumi, Cakerawala, (rahsia Allah)

PostSubject: Re: cerita seram   Sun Jan 04, 2009 1:52 am

hahaha....

org gegurau je....

ada crite antu lain x....???

haaaa..... sape ada crite pasal antu kat asrama???

menarik sket.....
Back to top Go down
View user profile http://teenofpolitic.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: cerita seram   Today at 6:26 pm

Back to top Go down
 
cerita seram
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
.:: INTERSABER ::. :: SANTAI :: Lawak-
Jump to: